Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023

Ο Φίλιππος Μ. Δραγούμης για τον Μάρκο Φ. Δραγούμη*

 

«Δεν θα ξεχαστεί!»

 


 

Πέθανε ο πατέρας μου εχθές το βράδυ. Ήταν στο νοσοκομείο από λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Ένας άνθρωπος πολυσχιδής, πολύπλευρος, δημιουργικός, ιδιαίτερος και ιδιόρρυθμος. Μουσικολόγος, βαθύς ερευνητής της μουσικής μας παράδοσης, Βυζαντινής , δημοτικής αλλά και ρεμπέτικων, καθηγητής της ιστορίας της μουσικής, συγγραφέας πολλών επιστημονικών βιβλίων αλλά και ποιητής και άνθρωπος πλατιάς μόρφωσης. Σήμερα σπανίζουν τέτοιοι άνθρωποι.

Από μικρό παιδί, οι πρώτες εικόνες μου από αυτόν είναι δυο μπομπίνες παλαιού μαγνητοφώνου να γυρίζουν ή να μου βάζει έναν δίσκο του αγαπημένου συνθέτη Μπερλιοζ και να μου περιγράφει φανταστικές εικόνες που φέρνει στον νου η μουσική ή να παίζει πιάνο, με εμένα μόνον ακροατή και να μου εξηγεί κλίμακες και θεωρία. Αν παίζω μουσική σήμερα, σε αυτόν το οφείλω.

Τον θυμάμαι με μια γόμα και μολύβι να γράφει και να σβήνει νευρικά στο πεντάγραμμο δημοτικές μελωδίες που είχε καταγράψει.  Δεν θα ξεχαστεί!

Ο κόσμος της μουσικής είναι φτωχότερος. Φτωχότερος είναι και ο κόσμος του πολιτισμού και της τέχνης στη χώρα μας, χώρος που ούτως η άλλως βάλλεται...

Για μένα ο θάνατός του δεν είναι μόνο του πατέρα μου αλλά σηματοδοτεί την απώλεια ενός κόσμου που δεν υπάρχει πια: της εποχής που οι άνθρωποι ενδιαφέρονταν για τη γνώση, ακόμη κι αν αυτή δεν είχε άμεση πρακτική και οικονομική σκοπιμότητα.

Η κηδεία του θα γίνει στο πρώτο νεκροταφείο στις 11 το πρωί της Δευτέρας.

 _________________________________

*Ανάρτηση τoυ Φίλιππου Μ. Δραγούμη στο fb

https://www.facebook.com/philip.dragoumis/posts/10160545893924413

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου